ייעוץ עסקי

במהלך השנים האחרונות הפך משרד עורכי הדין עמר לכתובת מרכזית לאנשי עסקים רבים. מנכ"לים, בעלי מניות, דירקטורים של חברות, מנהלים, מנהלי מפעלים, מנהלי שיווק ומכירות, מנהלי רכש – כל אלו מצאו את עצמם יוצרים קשר עם משרדנו על-מנת לקבל תשובות לשאלות שמטרידות אותן. במהלך השנים הללו, פיתחנו תורת ייעוץ והדרכה המיועדת לשפר את הידע המקצועי בתחום המשפטי לכל אחד ואחד מבעלי התפקידים בארגון. אנו מסוגלים כיום לספק ללקוחותינו ייעוץ עסקי הן לחברה והן למנהלי החברה בנושאים הבאים: חוזים, מכרזים, ערבויות, פתיחת לקוחות חדשים, מתן אובליגו, התקשרות עם ספקים, התקשרות עם מפיצים, שטרי חוב, שעבודים ועוד. במסגרת ייעוץ זה אנו פועלים ביחד עם מנהל החברה לבדוק ולוודא כי פעילותם של אנשיו בשטח היא נכונה, עונה על דרישות החוק ולא חושפת אותו לסיכונים מיותרים. במקביל, אנו בודקים האם ה"ניירת" אותה מחתימים עובדיו את לקוחותיהם (פתיחת לקוח, ערבויות, שעבודים, בטחונות, הסכמים, הסכמי עבודה, חוזים, התחייבויות) עומדת בתקנים, נהלים, חוקים ותקנות של מדינת ישראל, כך שבעת הצורך ניתן יהיה אכן להשתמש בהן לייעודן המקורי. לעיתים גם החברה עצמה חותמת על הסכמים או חוזים או התחייבויות שיש מקום לבצע בחינה מחודשת שלהם, הן בראי המסחרי והן בראי המשפטי – פעולה כפולה אותה אנו מבצעים בתהליך הייעוצי. הניסיון מראה לנו כי לעיתים עקב טעויות של אנשי המכירות או של אנשי הרכש או של מנהלים אזוריים, בעת הגשת תביעה או בעת הגנה בבית משפט מפני תביעה של לקוח או ספק או צד ג´, חסרה הייתה "רק" חתימה או שהעט שהלקוח חתם באמצעותה הייתה בצבע שגוי או שמסמך מסויים מולא ותועד בצורה לא נכונה ו/או שהחייב שלח כתב ערבות אישית בפקס ולא ערבות מקורית. לעיתים נדמה כי טעויות קטנות אלו הינן חסרות כל ערך אך כאשר יהיה מדובר בסכומי כסף גדולים שיאבדו כתוצאה מאי ידיעה של הנהלים או של החוק או של התקנות – מדובר בסכומי כסף גדולים מאוד שבאמצעות שינוי קל, ניתן היה לחסוך כספים אלו.

פעילות ייעוצית זאת, מביאה לידי ביטוי את הידע שרכשנו בתחום המשפטי מחד ובמקביל לו בעולם המסחרי, המצוי וקרוב כל כך לליבנו – לא פחות מבתי המשפט ומהחוק עצמו. מחד – אנו משרד עורכי-דין מסחרי ומאידך אנו מבינים את הנהלת החברה באספקטים המסחריים שלה. פעילות כפולה זאת מאפשרת ללקוחותינו לקבל ייעוץ משפטי מאנשים שמבינים את עולם העסקים ואת עולם הניהול.

במקביל ליכולת הייעוצית של חברתנו, אנו עוסקים גם בהדרכה קבוצתית, הדרכה פרטנית ובליווי אישי של מנהלים. בין נושאי ההדרכה והליווי המרכזיים עומדים נושאים כמו: גביית חובות, גביית חובות טלפונית, לגבות כספים ולעשות עסקים עם הלקוחות, החתמת ערבויות וקבלת בטחונות, התגברות על התנגדויות לקבלת אמצעי התשלום בזמן, ניהול סיכונים, ניהול נכון של חוזים והתקשרויות עם לקוחות, ניהול נכון של חוזים מכרזים והתקשרויות עם ספקים ועוד.